Próbujesz zrzucić zbędne kilogramy? Zobacz co Ci w tym najbardziej przeszkadza.

Jakiś czas temu przygotowywałyśmy dla Was mini poradnik o tym „Jak schudnąć 5 kg„.  Ale bez determinacji i zacięcia nikomu nie uda się tego osiągnąć. Te 5 kg wydaje się być małą liczbą. Ostatecznie z badań wynika, że to najgorsza liczba kilogramów do zrzucenia. A co nam to dodatkowo utrudnia?

Z najnowszych badań wynika, że to właśnie „restauracje” są numerem jeden wśród sabotażystów naszej diety. Myślę, że nie zaskoczyło to nikogo, kto kiedykolwiek próbował schudnąć, dodatkowo stołując się poza domem.

Badanie, którego wyniki zaprezentowano na niedawnym spotkaniu American Heart Association, zajęło 12 miesięcy. Za pomocą aplikacji zainstalowanej na smartfonie, naukowcy analizowali nawyki żywieniowe ponad 150 osób z nadwagą. Ich zadaniem było trzymać się planu odchudzania przygotowanego indywidualnie dla każdego z badanych. Dieta rozplanowana była na kilka tygodni w przód i dokładnie pokazywała rozkład żywieniowy dnia, który był chyba najtrudniejszym wyzwaniem dla badanego.


Osoby pracujące, z których większość stanowiły kobiety, kontrolowane były aż do pięciu razy dziennie.  W ramach aplikacji musiały notować czy realizują założony dzienny plan żywieniowy i jak bardzo odstają od normy.


Czytaj: Jak jeść w pracy by nie przytyć?



Pewien schemat zaczął malować się już na samym początku gdy większość osób zaczęła zgłaszać najwięcej pokus, w momencie gdy przebywali w restauracji lub barze, albo w obecności innych ludzi jedzących. Zauważyli natomiast, że mniej pragnień do przejadania się mają zwykle w domu lub w pracy, a nawet mniej, w ich samochodzie lub w domach innych ludzi.

Badani mieli około 60% szans na uleganie pokusom w restauracji. Ich szanse na pokusy malały w pracy lub w samochodzie i były niższe odpowiednio o 40% i 30%.

Można by pomyśleć, że wszyscy wiedzą, że są w grupie podwyższonego ryzyka, kiedy wychodzą do restauracji, ale w momencie wyjścia po prostu zapominają o diecie i zasadach rozkoszując się towarzystwem i dobrym jedzeniem.

Głównym elementem badania było uświadomienie ludzi, że przygotowany plan żywieniowy to nie dieta, a wyłącznie zdrowy styl życia. I tak powinni to traktować.

Porzuć zatem przekonanie, że można szybko schudnąć. Zobacz jakie są najpopularniejsze mity żywieniowe, które powinnaś obchodzić szerokim łukiem. I postaw na zdrową, zrównoważoną dietę.

Trzymamy za Ciebie kciuki!

SHARE THIS

RELATED ARTICLES